posted of watching someone if you do not know her temperament. do not judge a person as you evaluate a tree that they could produce a leaves or not. Allah is Just, He is more aware of everything..

Monday, 21 July 2014

loading....

hari tu masa solat terawih ni, ada la makcik tak-tahu-nama tu memulakan mukadimah a.k.a sekapur sirih nak berkenalan dengan aku (bajet hengkau lisa surihani? lisasurirumah ye la kot.)

borak punya borak...

dia tanya,
dah buang puasa?

aku pon dok tercengang-cengang lah. hah heh huh? what of the buang pose tu..
lepas tu barulah sel-sel DNA pon berhubung.

mungkin mak cik tak-tahu-nama tu nak tanya aku dah cuti pose ke blom kot. getus hatiku

ala mak cik niii tanya dah cuti kan senanggg.  period kee?kita kan sesama perempuan jadi tak perlulah ikut protokol atau kias atau whatsoever dalam hal-hal pompuan niiii.

 apeke dengan membuang puasaa. penggunaan bahasa yang tidak sesuai. dah keluar pulak ilmu bahasa melayu aku. dulu masa zaman-zaman merentas arus pemodenan (sekolah menengah) aku suka gila kot subjek bahasa melayu. lelagi bahagian esei. esei aku pon selalu cikgu rozita fotostet bagi kat kelas-kelas sebelah dan almost pertandingan menulis esei dia suruh aku masuk. pencapaian paling cemerlang aku dapat johan menulis esei peringkat kebangsaan. tapi masa tu aku dah pon ke matrikulasi. Nadia, junior aku yg wakil gi amik dan dan dia yang kena interview.. ciss sangat.

sebenarnya nak cerita kisah aku dgn makcik tak-tahu-nama tu je tapi melalut lalut ke bahagian lain.


Monday, 7 July 2014

down to the earth

Dissappointed.

dont you ever come in my mind again.

hate and love

i dont like cats or any fluffy things,
i hate driving,
i love ice cream,
i like putu bambu, onde-onde, lepat pisang, kuih koci,
i dont like vege,
i love roses,
i love yellow,
i dont like coffee and milo,
i hate lab,
i hate mosquitoes,
i cant open can/ bottle's cap well,
i love novels,
i love babies,
i'm very bad temper,
i love beach,
i love drummer,
i love money,
i'm enjoying little things,
i like talking,


no one cares la heh