posted of watching someone if you do not know her temperament. do not judge a person as you evaluate a tree that they could produce a leaves or not. Allah is Just, He is more aware of everything..

Wednesday, 21 August 2013

hidup ku kini..

aku rasa noob gila, useless pon ada..

dua kali ambil driving license pon gagal, tak ke kau rasa betapa jahil dan bebalnya ilmu kemahiran pemanduan di jalan raya?

asyik nak salahkan kereta je pon tak boleh jugak.. "dapat kete handbrake ketat doe" "aku mana pernah drive viva" alasan budak-budak sangat. terima je lah kenyataan.

mungkin Allah tak bagi aku lulus sebab kmungkinan besar aku bakal membahayakan nyawa orang? kan ke setiap yang berlaku ada hikmah? mak jemah positipp je laa

sampai lah suatu masa tu aku buat keputusan...

 "mak, kita malas lah nak ambik lesen lagi" kataku

"ahh, tak kira kau amik lesen berapa banyak kali pon sampai lulus" mak balas sedas

"mak ni orang tak nak tu tak nak la. kan dah cakap orang tak nak amik lesen, mak paksa. buat perabih duit mak je lulus tak jugak blablabla" bebelku sambil masuk ke bilik..

dalam diri ni, banyak je syaitonirrojim yang ajak aku lari rumah. semata sebab tak nak amik lesen. nampak kebuduhannya di situ. tapi aku Islam. ada maruah, ada family, ada gak polis nak cari (ayat macam kena kawen paksa je)

sekarang ni aku menghitung hari dan waktu. untuk amik lesen kali ketiga LOL

feeling  bad..

p/s:cerita kat sini semuanya dusta semata kecuali part yang aku fail driving license 2 kali tuu..

No comments:

Post a Comment