posted of watching someone if you do not know her temperament. do not judge a person as you evaluate a tree that they could produce a leaves or not. Allah is Just, He is more aware of everything..

Thursday, 2 May 2013

back to real world

assalam...

well, i'm home. since yesterday punye yesterday punye yesterday. kira dah tiga hari kat rumah. eh yeke?

rindu nak tulis blog. tapi otak seakan akan beku nak mengeluarkan idea. yelah, selalu sibuk tulis essay, mechanism muscular contraction, HIV, transmission of impulse yang berjela-jela. last last tak masuk exam pon. grr. bercakap pasal exam, aku serahkan semuanya kepada Allah. Sesungguhnya dia yang maha menentukan :')

alhamdulillah.

aku kini dah habis program matrikulasi. macam macam aku belajar kat sana selama 2 tahun. 2 years isn't enough for me. aku start cintakan sains since matrikulasi laa. time sekolah dulu tak payah cakap bebal dan jahilnye ilmu sains aku. asal masuk lab je tidur, tu tak masuk lagi aku join boys ponteng kelas sampai kantoi kena masuk bilik disiplin. the one and only girl. tapi sekarang dah cuci tangan. alhamdulillah

aku memang sedih sangat nak tinggalkan kolej matrikulasi johor tu. tapi tears gland tetap tak nak stimulate. perasaan tu berkecamuk memang susah nak describe. its all about happy for finishing but at the same time, its sad to leaving. so many stupid jokes, silly fights with ze awesome friends. macintoshes, roomates, classmates, arasmates, lecturemates...


rasa macam tak nak  back to the real world. tak nak back to reality. real world yang kita tak tahu dunia sebenarnya macam mana. kes orang makan orang.. kes kawan tikam belakang kawan.. kes menipu orang untuk hidup.. kes orang tolong orang tipu.. kes itu kes ini. belum masuk kes jenayah lagi. mana ada sekolah ajar Survival Skills in The Big Bad World kan? mana pernah masuk syllabus kurikulum kan..

sekarang kita mungkin terpisah. bertebaran di muka bumi merentas samudera meneruskan perjalanan dalam mencapai cita-cita. by chance we'll meet one day. 4 tahun dari sekarang mungkin. dengan pelbagai jenis kerjaya. i can feel it. hope Him ease everything =)

ok dah masuk zon sebak !

lets chillex with kit kat.

 wassalam =)

No comments:

Post a Comment