posted of watching someone if you do not know her temperament. do not judge a person as you evaluate a tree that they could produce a leaves or not. Allah is Just, He is more aware of everything..

Tuesday, 13 November 2012

bangang

hari ni aku bangun awal. satu pembaharuan.

selalu time time ABC (Allah Bagi Cuti ) ni aku melantak tidur sampai tengahari.

sampai madonna dah menyanyi. itu memang leceh

pernah gak mak aku simbah air. pehh cara tradisional.

tapi hari ni aku bangun sebab adik aku nangis.

kuat gila. pernah dengar tak orang nangis smbil jerit jerit? macam tu lah dia.

siap tendang tendang pintu lagi.

pintu bilik abang dia aku rasa.

aku tarik nafas panjang panjang, dalam-dalam sebelum mula nak keluarkan suara singa garang

tiba-tiba aku dengar..

'kongsilah kucing ni dengan aku' kata abangnya..
'ala, aku taknak la' jerit si adik sambil mengongoi sambung tangisnya

this is bangang. this is totally bangang okayy. they fight just for a cat?

dan yang paling bangang, adakah kucing adik aku yg hilang sebulan yang lalu tu dah kembali?

lantas aku bangun tak tido-tido sebagai langkah berjaga-jaga

mana ada aku takut kucing !

No comments:

Post a Comment