posted of watching someone if you do not know her temperament. do not judge a person as you evaluate a tree that they could produce a leaves or not. Allah is Just, He is more aware of everything..

Wednesday, 17 October 2012

pakwe utk 3 bulan

Aku dulu pernah ada cita2 nak ada pakwe yang nak mati lagi 3 bulan.

Supaya aku boleh jaga dia sampai hujung nyawa dia.

Aku nak tau rasa dia macam mana.


Bulan pertama aku nak bawak pakwe tu travel pusing dunia.

Bulan kedua aku nak ajak dia buat semua benda yang nak dia buat.

Bulan ketiga, aku nak belajar terima yang dia bakal takde.
 


Tiap malam sebelum tido aku akan bacakan dia satu cerita pendek.

Lepas tu aku akan buat satu magik.

Tak jadi pun takpe, janji dia hepi. Dia mati pun hepi.


Hari pertama bulan keempat, pakwe tu dah takde. Dia mati.

Gamaknya apa aku rasa hari tu ye?

Mesti aku sedih kan?


Cukuplah 3 bulan.

Aku hepi. Dia hepi.

Lama2 nanti dah tak best.

Jadi, aku akan ingat 3 bulan tu sampai aku pulak mati.

Kan?


Peh. Pikir hal tu pun dah boleh buat aku sedih,

Kalau betul2 ada, macam mana la pulak rasanya ye.

Masalahnya ada ke pakwe lagi 3 bulan nak mati ni?

No comments:

Post a Comment