posted of watching someone if you do not know her temperament. do not judge a person as you evaluate a tree that they could produce a leaves or not. Allah is Just, He is more aware of everything..

Sunday, 20 May 2012

convocation

assalamualaikum w.b.t

hari ahad along ada konvokesyen kat UITM. hari ahad jugak abah ada kursus. kursus kenaikan pangkat yang selama ini abah tunggu-tunggu. bila dah dapat, takkan nak lepas pulak? maka, solutionnyaa... jeng jeng jengg.. abah dan along memutuskan supaya aku yang menjadi wakil. antara dua mercu, antara malas dan kasihan ku gagahkan diri jugak ke shah alam. memang terserlah aku ni seorang yang kind hearted kan kan kan? ahakks!!

first time do, pertama kali dehh aku naik bas ke tempat yang sebegitu jauh. pergi balik matrik yang kat tangkak ala yang dekat tu pon aku tak pernah naik bas, inikan pulaa straight to shah alam. beli tiket pon aku tak tauu wa cakap sama lu. haha. kelam kabut aku. siap aku tanya along lagi, duduk kena ikot seat ke, barang nanti letak mana, nak bagi tiket kat sape.. okay okay fine, aku memang jakun and  i knew it..

bertolak hari sabtu. along cakap aku duduk bilik dia seminggu. wah wah sukahati selemak rasa je dia memutuskan tanpa berbincang dengan aku terlebih lebih dahulu. mak dengan abah hantar aku ke bustand. okay, frankly speaking bukan hantar je, tunggu sampai aku naik bas. risau agaknya. almaklumlah anak dia kan comel. huahahahaha- gelak perasan. takpe bah, nanti kalau ada orang culik, kita tunjuk ic yee. macamlah penculik nak kisah dengan ic aku ye dak?



gementar, gugup, nebes tak nebes bhaaii aku. first time ni. tak habis-habis dengan ayat first time. sepanjang perjalanan aku tak tido sebab aku takut terlepas. aku ni kalau dah tido, bukan setakat bom meletop, orang baca yaasin pon belum tentu aku bangun kalau dah penat sangat laa. biasanya, kalau pacuan empat roda iaitu kereta bergerak 10 minit confirm aku dah sampai bangladesh. ni pacuan berbelas-belas roda aku tak tido, boleh masuk record nie. ahhhhhhaaaaachum. aku sanggup tahan dari menyahtinja sebab aku takut nak keluaq sorang. yang ni sadis

blablabla, dahpun sampai. keesokan harinya, cehh tetiba dah besok. memang tak konsisten lansung cerita aku nie. yang ni aku baran sikit. pehh, boleh pulak dia hantar sorang mamat ni suruh jaga aku. mamat penyibuk. rimas betul. macam lah aku ni budak kecik yang memerlukan perhatian orang besar. rimas betul la,. kalau ye pon nak suruh org tengok-tengokkan aku, kirimlah kakak ke mak cik ke.. aku bukan tak suka lelaki tapi aku rimas. memang aku jenis cakap kasar, jalan sembrono, tak reti duduk diam, riuh dan degil, so whatt? penyibuk penyibuk

malas nak cakap pasal mamat tu. papehal, thanks lah sebab jaga aku dari pak cik tua yang miang keledek tuu. aku nak upload picture








le along sedang mmbelek sijilnya



sekalung tahniah diucapkan kepada along. menyanyi adalah cara aku menunjukkan penghargaan. hehe. hari isnin, along ke kuliah. aku tercongok kat bilik dia seorang diri sambil makan cadbury. peacee !

p/s: kak tiqa, roomate along sangat baik. sukaaa



No comments:

Post a Comment