posted of watching someone if you do not know her temperament. do not judge a person as you evaluate a tree that they could produce a leaves or not. Allah is Just, He is more aware of everything..

Thursday, 24 November 2011

bantu aku cri cita2 aku

dear blogger,
sgt penat setelah bershopping brochure di karnival kerjaya tadi. ala, yang JOM MASUK U dulu tu. rasa bahang universiti ni dah terserap masuk terus dalam dada. kelakar bila ingat tadi, ronda2 byk kali semata-mata nk aksesori penaja. HAHA. membe2 aku lah ni. buat malu aje. nk beg itu la, nk beg ini lah. tak dapat pon seboleh-bolehnya nk jugak. bukan nak tanya pasal U ke hape. haprak! (sejak bila tak aku mula sebut perkataan ni -ikut nadia lah ni). semua yang didedahkan pasal bidang sains. tak tahu plak sejak bila tah aku minat sains. tak pernah ade sekelumit perasaan pon nk teruskan sains lps tingkatan 5 , SPM hari tuh. tau2 je dah kat sini (cakap mcm pas bgun tidur je dah dekat matrik) haha. aku tye dorang takde kos lain ke? malu aje kne gelak ngan kwn aku. eeee. tak pelah, abah sebelum ni dah bg aku mandat, suruh buat pilihan sendiri, ape yang aku nak. salah aku lah ni kiranya. takpelah, aku teruskan lah jugak biarpun aliran ni langsung tak sebulu dgn aku. abah dgn mak tu dah bersedia baik dr mental, fizikal, malah kewangan jugak semata-mata nak tengok aku berjaya. em. tak bolehlah aku nk kecewakan. tp, aku smpai skarang tak tau ape yang aku nk jd ni. tolong lah.. semuanye tak kne dgn jiwa. baik doktor, lawyer, ngan yg pape jelah lg. engineer lg haram aku nk minat. entah2 dah ditakdirkan aku ni jd surirumah je kot. ekekekeke. haha. mau kne pancung dgn abah hidup2. abh slalu ckp, 'walau suami kau tak bg kerja, sekurang2nye jdilah suri rumah berdegree'. wau! sentap beb!! impian aku mesti dpt pkai jubah dgn hood (topi empat segi yg kat kepala tu) pastu jln catwalk kat atas pentas tuh nk dpt segulung kertas (ijazah) yg bakal mencerahkan masa depan aku *berangan. haha. tu lah, yg mak bapak aku nk. sebagai anak, aku mesti lah cuba sdaya upaya agar mereka tak kecewa. cewaaaaahhh~ klu tak dpt pon, aku curik baju tuh kat mane2 U. peduli ape aku.







note: jubah tuh free saiz ke? mesti aku nmpak pendek. :'(

2 comments:

  1. aku je sesuai dengan jubah tuhh.

    ReplyDelete
  2. skrg dah tau nk jd ape blom? hehe klw nk tau jubah tu ada saiz n jgn tkt nmpk pendek sbb leh oter.. sbb akk dah sarung jubah cmtu dgn hood skali... jgn jelesz.. haha tggu giliran along n farahin plak k.. usaha tangga kejayaan.. :-))

    ReplyDelete